2015年1月6日 星期二

[歌詞翻譯] Skye Boat Song

Skye Boat Song
斯凱島船歌

歌詞中文翻譯
Warning:轉載翻譯請注明出處。 







Sing me a song of a lass that is gone,
你對我唱起了歌:關於你逝去的愛人

Say, could that lass be I?
告訴我,那個人能夠是我嗎?

Merry of soul she sailed on a day
帶著滿心歡欣,她航行了整整一日

Over the sea to Skye.
去到了大海彼端的斯凱島


Billow and breeze, islands and seas,
浪潮與微風,孤島與汪洋

Mountains of rain and sun,
和那滿盈雨水及陽光的山巒

All that was good, all that was fair,
所有曾經的美好,所有往昔的美麗

All that was me is gone.
一切造就我的,都已離我遠去。


Sing me a song of a lass that is gone,
你對我唱起了歌:關於你逝去的愛人

Say, could that lass be I?
告訴我,那個人能夠是我嗎?

Merry of soul she sailed on a day
帶著滿心歡欣,她航行了整整一日

Over the sea to Skye.
去到了大海彼端的斯凱島




Karliene的翻唱也很好聽,另一種不同的味道 :)

沒有留言:

張貼留言